Az egészségügyről mindenkinek

Egészségügyi hírek és érdekességek

Műtét után lábadozik Győrfi Pál

2015. február 15. - A mi világunk

Egy tovább már nem halasztható operáció miatt négy napot töltött a Péterfy utcai kórházban a mentőszolgálat nagy ismertségnek örvendő szóvivője, de már jól van.

– Visszérműtétem volt, és szerencsére jól sikerült, már fásliznom sem nagyon kell – mondta Győrfi Pál (50), aki édesapjától örökölte a hajlamot. – És neki is a bal lábán tágultak ki a visszerek, mint nekem. Régóta terveztem, hogy egyszer kés alá fekszem, és egy mentőorvos kollégám adta a végső lökést, aki kórházi orvos is egyben. Amikor októberben megmutattam neki a vádlimat, rögtön azt mondta, az esetleges szövődmények miatt ezt az operációt már nem szabad halogatni, mert trombózis is lehet belőle – idézte fel a szóvivő, mi adta a végső lökést az operációhoz. A trombózis valóban nem játék, ha vérrög leszakad és a tüdőbe jut, annak végzetes követkeménye lehet.

– Az ünnepek utáni időszak kicsit nyugisabb, olyankor pótolhatóbb vagyok, ami persze csak részben volt igaz, szerencsére a munkám egy részét a kórházból is el tudtam látni – vázolta Győrfi, aki az egyórás műtét utáni napon már rá is tudott állni a bal lábára. – Nem fájt, csak bekékült, de ennyi idősen ez az esztétikai probléma nem zavart. A szaladgálásból persze vissza kellett vennem – fűzte hozzá a médiás személyiség, aki azt is elárulta, a kórházban többször is elérzékenyült.

– Először elszégyelltem magam, amiért hat éve nem mentőzöm mentőtisztként – mondta Győrfi, és mély lélegzetet vett. – Nagyon szeretem a munkámat, de eredetileg nem szóvivőnek készültem. Gyerekkorom óta az vezérel, hogy egészségügyi dolgozóként segítsek a bajba jutott embereken. Ahogy a mentőknél, itt a kórházban is láthattam, ahogy az egészségügyi dolgozók szépen csöndben, de magas színvonalon végzik a munkájukat, miközben az életüket és vérüket áldozzák a betegekért, bizony ismét elgondolkodtam, legalább hetente egyszer újra mentőautóba kellene ülnöm – tette hozzá, és azt is elmondta, a Péterfyben régi ismerősként köszönt rá több olyan orvos, akiknek egykor a mentőápolója volt.

Természetesen, azt is tudni akartuk, ízlett-e Győrfi Pálnak a kórházi koszt. – Bizony mondom! – válaszolta. – Perverz lehet az ízlésem, mert a menzakosztot kisiskolás korom óta szeretem. Most a kórházban is mindent megettem: az összes parizert és mackósajtot. Annyira ízlett a kórházi tökfőzelék, hogy repetát is kértem, emiatt viszont nem tudtam megenni, amit később a feleségem hozott nekem.

(blikk.hu) 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-orvosok.blog.hu/api/trackback/id/tr907177563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása